Ekonomi

Kabataş-Levazım Tüneli Projesinin Durdurulması Sürücüleri Ağır Yükledi

Son 4 yıldır atıl durumda olan Kabataş-Levazım Tünel Projesi’ni durdurmanın bedeli sürücülere ağır geldi. Günde 100 bin aracın geçmesi planlanan proje durdurulduğunda ortalama hesaplamalara göre yılda 300 milyon liralık yakıt tasarrufu kaybediliyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından 2018 yılında yapımına başlanan Dolmabahçe-Levazım Tüneli’ndeki çalışmalar, 2019 yerel seçimlerinin ardından durdurulmuştu. İstanbul trafiğinin nadide noktalarından biri olan Beşiktaş ve bölgesinde trafiği rahatlatacak tünel sayesinde 70 dakikalık yol 5 dakikaya indirilmesi planlandı.

Trafiği rahatlatma ve zamandan tasarruf sağlamanın yanı sıra yapımı durdurulan projenin ekonomik etkisi hesaplandı. 7.8 km’lik tünel, Kabataş’tan Mecidiyeköy’e giden trafiği by-pass edecek ve Levent’e kesintisiz ulaşım sağlayacaktı. Hesaplamalara göre sürücüler söz konusu tüneli kullanamadıkları için yılda 288 milyon liralık yakıt tasarrufundan mahrum kaldılar.

Tünele yıllık 702 milyon lira, mevcut yola 990 milyon lira

Günlük 100 bin araç geçişi düşülürse ve ortalama bir aracın km’de 2,50 lira tükettiği dikkate alınırsa, tünel kullanımında bir günde toplam 1 milyon 950 bin lira yakıt harcanıyor. Ayda yaklaşık 58 milyon 500 bin lira akaryakıt tüketileceği hesaplandı.

Sürücüler 288 milyon liralık birikim kaybetti

Aynı hesaba göre, olağan bazda E-5 karayolu kullanılarak Kabataş’tan Levent’e kadar 11 km gidilmektedir. 100 bin araç karayoluna çıktığında ayda 82,5 milyon lira, yılda 990 milyon lira akaryakıt harcıyor. Bu hesaba göre sürücüler yılda 288 milyon lira, ayda 23.3 milyon lira tasarruftan mahrum kalıyor.

Trafik rahatlayacak

Tünel çalışmaları İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından durdurulmasaydı Taksim, Kabataş ve Kağıthane’den gelen araçlar kesintisiz olarak Zincirlikuyu, Levent, Etiler ve Ortaköy’e ulaşacaktı. Böylece Dolmabahçe-Arz ortasında 70 dakika süren yolculuk süresi 5 dakikaya inmiş olacaktı. Tünel, Piyalepaşa-Dolmabahçe Tüneli çıkışından başlayacak ve Ortaköy Vadisi’nde sona erecekti. Bu sayede Beşiktaş ve bölgesindeki trafik önemli ölçüde rahatlamış olacak.

İmamoğlu projeyi durdurdu

Projeyi durduran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Günde 40-50 bin araç geçecek diye niye para harcayayım?” kelimeleri kullandı.

“Tünelin durdurulması bizim için iyi bir durum değil”

Servis nakliyecisi olan Şehmus Öztürk, tünelin İstanbul trafiğini rahatlatabileceğini belirterek, “Ne kadar yol yapılırsa yapılsın İstanbul trafiği için yetersiz kalıyor ama bu tünelin yapılması bizi çok rahatlatacak. Şehir genişliyor, nüfusu artıyor. Tüneli durdurmak bize yetmiyor. Zamanımızın çoğu trafikte geçiyor. Zaman bizim için değerli, bu tünelin yapılması da bizim için değerli. Maç günleri buradaki diğer tüneller ve yollar kapalı, trafik daha da fazla. Sanırım bu tünel yapılmış olsaydı kullanma şansımız olurdu. Ama artık otobana çıkıp Taksim’e bu kadar gidiyoruz” dedi.

“Biz öğrenciler için hızlı bir ulaşım yolu olacak”

Öğrenci Ali İmran Yıldızhan, “Beşiktaş stadında oynanacak maçlarda tünel açılsa, yollar kapatılsa ve otobüsler dursa çok daha uygun olur. Stadın yanından yola çıkış yok” dedi. .Bu tünel açılırsa bizi çok rahatlatır.Tünelin açılması trafiği büyük ölçüde azaltır.1 buçuk saatlik yol 10-15 dakikaya inebilir.Eğer söylenirse Açılırsa biz öğrenciler için hızlı bir ulaşım yolu olacak. Burayı sık sık kullanıyoruz ama şu anda durmaları kötü bir durum” dedi. – İSTANBUL

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu