İş

Türkiye’nin Kadın Girişimcileri Yarışması’nın kazananları belli oldu

Garanti BBVA’nın Ekonomist dergisi ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) iş birliğiyle bu yıl 16.’sını düzenlediği Türkiye’nin Kadın Girişimcileri Yarışması sonuçlandı. 1 Haziran Perşembe günü düzenlenen ödül töreninde dört kategoride kazananlar açıklandı.

Mamajoo Sağlık Ürünleri’nin kurucusu Ayla Müstecaplıoğlu, yarışmada ‘Türkiye’nin Kadın Girişimcisi’ seçildi. Kübra Yurtsever Kargı, Natuva Kokulu Üzüm girişimi ile ‘Türkiye Bölgesinde Sürdürülebilir Fark Yaratan Kadın Girişimci’, Vivosens kurucusu Sevgili Büyükacaroğlu ise ‘Türkiye’nin Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimcisi’ oldu. Köstebek’e hayat veren Müge Baltacı, “Türkiye’nin Sosyal Etki Alanında Kadın Girişimcisi” ödülünün sahibi oldu.

‘ÜLKEMİZDEKİ KADIN GİRİŞİMCİ ORANI TOPLAM EKOSİSTEMDE YÜZDE 14’E ÇIKTI’

Ödül töreninde konuşan Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Sibel Kaya, “Garanti BBVA olarak kadının gücüne, ekonomide daha fazla söze, toplumda ve iş hayatında adil ve eşit fırsatlara verdiğimiz değer, her işimizde pusulamızdır. . Kadınların %100 eşitliğinin olmadığı bir dünyada ilerlememizin ve sürdürülebilirlikten bahsetmemizin imkansız olduğunu biliyoruz. Bu yolculuğa çıktığımızda ülkemizde yüzde 5 civarında olan kadın girişimci oranı toplam ekosistemde yüzde 14’e yükseldi. Hedefimiz bu oranı dünya çapında yüzde 34’e, hatta tam eşitlik için yüzde 50’ye çıkarmak. Bu nedenle iş hayatında kadın ve erkek eşitlenene kadar ülkemizin sosyal ve ekonomik kalkınmasına destek olmak hepimizin sorumluluğu olmalıdır. Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlarken, kadın ve erkeğin her anlamda eşit olduğu bir ülke yaratmanın önemi daha da arttı. Cumhuriyetin 100. yılında kadınların seslerinin daha gür ve güçlü çıkmasına destek vermekten mutluluk duyuyoruz.

‘2022’DE TOPLAM 28 MİLYAR LİRA KREDİ KULLANDIK’

Sibel Kaya konuşmasını şöyle sürdürdü:

Kapsayıcı büyüme çalışmalarımız ekseninde pozitif ayrımcılık yaparak Türkiye’de ilk ve öncüsü olduğumuz Kadın Girişimci Programı ile 2006 yılından bu yana ekosisteme finansman, eğitim, teşvik ve yeni pazarlara açılma anlamında katkı sağlıyoruz. . 2022 yılında kadın girişimcilerin finansman ihtiyaçları için toplam 28 milyar TL kredi kullandırdık. Ancak kadın girişimcilere yönelik çalışmalarımızla her zaman finansman sağlayan bir kurum olmanın ötesine geçmeyi hedefledik. Çalışmamızın teşvik kısmında ise Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması ile kadınların önündeki görünmez engelleri kaldırıyor, motivasyonlarını artırıyor, başarı hikayelerini duyuruyor ve rol model oluyoruz. Toplam başvuru sayısı 43 bini aşan dayanışma topluluğu oluşturduğumuz yarışmayla bugün çok sayıda kadının hayatına dokunduk. 2007 yılından bu yana kadın girişimcilerin her alandaki başarısına şahit olduk. Bir kadına bile ulaşmak, dayanışma içinde olmak çok değerliyken, harika bir ekosistem oluşturduk. Bu bağlamda yarışa başvuran, finale kalan ve kazanan tüm kadın girişimcileri kutluyorum. 17 yıldır olduğu gibi maddi ve manevi desteğimizle kadın girişimcilerin yanında olmaya devam edeceğiz.’

‘KADIN GİRİŞİMCİLER İLHAM VERDİ VE CESUR OLDU’

KAGİDER Yürütme Konseyi Başkanı Emine Fazilet, “Türkiye’nin Kadın Girişimci Yarışması birçok açıdan çok değerli ve benim için de çok değerli bir yarışma. Çünkü kazananlar sadece burada aldıkları ödüllerle sınırlı kalmıyor, aynı zamanda ulusal ve uluslararası birçok yarıştan ödüllerle dönerek bizleri gururlandırıyor, daha yolun başında olan kadın girişimcilere ilham ve gönül veriyorlar. Erkek egemen girişimcilik dünyasında kadınlar bir iş fikrini hayata geçirmek istediklerinde genellikle ‘Acaba yapabilir misin’, ‘Yapamazsın’, ‘Haydi deneyelim’ gibi cümlelerle motivasyonlarını kaybediyorlar. bir kez’ derken, yarışa başvuran her kadın ‘yapabilirsin’ diyor. Kazanan tüm kadın girişimcileri canı gönülden kutluyorum. Kadın girişimcileri teşvik etmek için 16 yıldır kurdukları ortaklık ve hayal ortaklığı için Garanti BBVA ve Economist’e teşekkür ediyorum.”

The Economist Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Talip Yılmaz da şunları söyledi:

Bu yarışın Türkiye’nin kadın girişimci ekosistemine büyük katkı sağladığını görüyoruz. Geçmişte bu yarışmada adından söz ettiren çok değerli kadın girişimciler, onları taçlandırarak başarılarını sürdürdüler. Şirketlerini yerelden ulusala, ulusaldan küresele taşıyarak Borsa İstanbul’da halka arz etmeyi başardı. Ödül alan ya da almayan tüm kadın girişimcilerimiz fiilen kazandı. ‘İş hayatında asla kaybetmezsin, ya kazanırsın ya da öğrenirsin’. Deneyiminizi artırın ve hayallerinizin peşinden koşmaya devam edin.’

‘Önceden 3 KEZ FİNALİST OLDUM’

Türkiye’nin Kadın Girişimcisi seçilen Ayla Müstecaplıoğlu, ‘Bu yarışmaya 4. kez katılıyorum. Daha önce 3 kez finalist oldum. Bir gün bu ödülü almayı gerçekten çok istiyordum, bu yüzden çok mutluyum.

KAZANANLAR HAKKINDA

Ayla Müstecaplıoğlu/ ‘Türkiye’nin Kadın Girişimcisi’

‘Mamajoo Sağlık İşleri, En büyük oğlu dünyaya geldiğinde yurtdışında gördüğü kaliteli oyuncak bebek eserlerinin Türkiye’de olmadığını fark etti ve bu eserleri ithal ederek oyuncak bebek sektörüne adım attı. Uzun yıllar ithalatçı olarak çalıştıktan sonra üretimi kendisi yapmaya karar verdi. Üretici olarak ihracat yaparak ülke ekonomisine katkıda bulunmak amacı ile alt yapı çalışmalarına başlamıştır. 2011 yılında Mamajoo markasını yaratarak Türkiye’nin bebekleri emzirirken gaz oluşumunu engelleyen antikolik valfli ilk biberonunu üretmiştir. 2013 yılında ilk ihracatını Çin’e yapmış ve 2014 yılında Avrupa’da satışa başlamıştır. 2016 yılında Türkiye ve Avrupa’da bir ilk olarak USB ile de çalışabilen elektronik göğüs pompaları üreterek sektörün dışa bağımlılığını ortadan kaldırmıştır. 2021 yılı sonunda Türkiye’de bir ilk olan ve annelerin rahatlıkla bulabileceği karanlıkta parlayan Night&Day biberonlarını üretti. Asya, Avrupa ve Afrika ülkelerinde distribütör ağını geliştirerek 20’den fazla ülkeye ihracat yapmaktadır. Mamajoo’yu kalitesiyle hem Türkiye’de hem de dünyada en çok tercih edilen marka haline getirmek için çalışmaktadır.

Gözde Büyükacaroğlu/ ‘Türkiye’nin Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimcisi’

Vivosens

Partneriyle birlikte yediklerinin vücut üzerindeki etkilerini araştırırken, bu alanda doğru verileri alıp hızlı sonuç verebilen çok az uygulama olduğunu fark etti. Kullanıcıya hızlı ulaşabilen, ekonomik ve hızlı aksiyon alabilen uygulamalar geliştirmek amacı ile çalışmalarına başlamıştır. Kullanıcılara su tüketim seviyesi, pH, kalsiyum, vit-c, magnezyum gibi farklı parametrelerde sonuçları gösteren ve konutta yapılacak idrar testleri ile daha sağlıklı bir yaşam sürmeleri için tavsiyeler veren Vivoo’yu piyasaya sürdüler. A Serisi yatırım turunu artık tamamlayan bir girişim olan Vivoo, 70 kişilik ekibiyle 120.000’den fazla kullanıcıya ulaştı ve 1 milyondan fazla idrar test kiti dağıttı. Vivoo’nun en yeterli sağlık ve zindelik uygulaması olması için kullanıcı deneyimini ve etkileşimini optimize etmeyi, kullanıcılarına daha fazla sonuç göstermeyi, zindelik alanında bütüncül bir bakış açısıyla hizmet vermeyi ve bu vizyonda çalışmalar geliştirmeyi planlıyorlar.

Kübra Yurtsever Kargı/ ‘Türkiye’nin Bölgesinde Sürdürülebilir Fark Yaratan Kadın Girişimcisi’

Natuva Kokulu Üzüm

Eşinin ailesi aracılığıyla tanıştığı güzel kokulu üzümün Karadeniz Bölgesi’nde ekonomik değerinin olmadığını gördü. 2020 yılında kurumsal iş hayatından ayrılarak endemik kokulu üzümlerden sürdürülebilir tarım ile pahalı eserler üreterek bölge ekonomisine katkı sağlamayı hedeflemiştir. Natuva markasını kurarak bölgede doğal haliyle yetişen ancak artık ekonomiye dahil olmayan endemik bir bitkiyi gün yüzüne çıkararak katma değer yaratmaya başladı. 2021 yılından itibaren güzel kokulu üzümlerden meyve suyu, marmelat, sirke, erişte turşusu, koruk suyu, yaprak turşusu ve dondurulmuş üzüm üretimi yapmaktadır. Karadeniz Bölgesi’ndeki köylerden toplanan üzümlerle Maçka ilçesinde kadınlara mevsimlik ve tam zamanlı istihdam sağlayarak üretim yapmaktadır. Natuva markası ile ilk üretim döneminde 7 ton üzüm işledi. Kasım 2022 prestijiyle 10 ton üzüm işleyerek 40 bin kavanoz eser elde etti. Natuva’yı Karadeniz Bölgesi’nde güzel kokulu üzüm denilince ilk akla gelen, yerel halkla birlikte ekonomiyi canlandıran, çevreye ve insana yeterli, sürdürülebilir bir marka haline getirmeyi hedeflemektedir.

Müge Baltacı/ ‘Türkiye’nin Toplumu Etkileyen Kadın Girişimcisi’

köstebek

İTÜ Çevre Mühendisliği’nde okurken illerin altyapısını belirlemek amacıyla katı atık depolama/geri kazanım ve atıksu/içme suyu arıtma tesislerini ziyaret etti. Staj deneyimlerinde, teknoloji kullanımının ve süreci kontrol etmenin iklim krizini olumlu yönde etkileyebileceğini fark etti ve Mole projesini geliştirdi. Kasım 2021’de TÜBİTAK BİGG 1512 hibe desteği ile kişi ve şirketlerin elektronik atıklarını çevresel, ekonomik ve uçtan uca yöneten entegre e-atık yönetim platformu Köstebek’i kurdu. Köstebek, taşınabilir uygulamasıyla ülkemizdeki e-atık geri dönüşüm süreçlerini dijital platforma taşıdı. Ayrıca atık görselleri ile bilgi havuzu oluşturarak yılsonu elektronik atık bilançolarını hem kurumlara hem de uluslararası raporlara sunmaktadır. Mole portable uygulaması, 2030 yılına kadar çevresel hasarın azaltılmasına yardımcı olurken, kıt olan ve tükenmekte olan pahalı metallerin ikincil hammadde üretimine katkıda bulunuyor. İlk yılında 800 haneden topladığı 7.500 atık ile dezavantajlı gruplarda yer alan 150’den fazla kadın, çocuk ve hayvana destek sağladı. köstebek ekibi ile birlikte oluşturduğu e-atık platformu ile elektronik atıklarda bulunan altın, bakır, gümüş gibi değerli ağır metallerin ekonomiye kazandırılmasını hedefliyor. Mole Dijital Platformu ile 2030 yılına kadar elektronik atıklardan kaynaklanan karbon salınımını yüzde 50 oranında azaltırken, kayıp milli gelirimizi artırmayı hedefliyor.

silopi-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu